For å møte økende behov innen digitalisering og automatisering – både når det gjelder interne prosesser og tjenestene vi leverer – byttet Noova ut flere forretningssystemer rundt årsskiftet. Dette gjelder kundeoppfølgingssystemet (CRM), økonomi- og regnskapssystemet (ERP) og fagsystem for energiforbruk og målepunkter.
Oppdateringen går som planlagt, og fra 1. januar 2024 gikk vi over på oppdatert løsning som håndterer alt av kunde- og leverandørdata. For deg som kunde betyr det at forbruks- og kostnadsdata vises raskere – og med høyere presisjon. Med nytt system kan vi også tilby nye tjenester innenfor bærekraft og energioppfølging allerede i Q1 2024.
Fra 1. februar kjøres også all fakturering fra nytt system. De fleste av dere vil ikke oppleve merkbare endringer, men for enkelte typer fakturaer – som f.eks. leietakerfordeling – kan strukturen være endret. Månedsrapporten kommer også i et forbedret format. Ta kontakt hvis du har spørsmål knyttet til dette, eller om du lurer på noe annet.
Vi har nå sendt ut oppdatert versjon av vår databehandleravtale til våre kunder. Dersom du ikke har fått den, finner du alltid oppdatert versjon av Databehandleravtalen her.
Endringene omfatter oppdatering i underdatabehandlere og overføringsgrunnlag til land utenfor EU/EØS etter at EU og USAs nye rammeverk/selvsertifiseringsverktøy for persondata.
Omfattende oppgraderinger kan i en kort overgangsperiode by på tekniske utfordringer. Vi jobber for å minimere risikoen for nedetid og øker beredskapen ved behov. Vi er alltid klare til å hjelpe.